perjantai 23. maaliskuuta 2012

Omenasipsejä ja tunnustuksia


Testailin mun uutta mandoliinia omppusipseihin ja niistä tuli hirmu söpöjä, rapsakoita ja valtavan hyviä! Ohjeen näihin löysin jenkkiläisestä The Italian Dish -blogista.










Sipsien täytyy olla millinohuita ja mandoliini on niiden vuolemiseen paras kapistus.

Tykkään Granny Smith ompuista niiden kirpeyden ja mehukkuuden vuoksi. Vuolin yhden ompun josta tuli noin 30 siivua.


















Dippasin siivut molemmin puolin kanelisokeri-seoksessa ja levitin uunipellille.

Paistoin 100 asteisessa uunissa ensin tunnin verran toiselta puolelta, käänsin siivut ja annoin paistua toisen mokoman.














Mulle tupsahti maaliskuussa kaksi Liebster Blog -tunnustusta. Sain ne loistoblogeilta, Jonnan suolaa&hunajaa ja Nannan Kaikki äitini reseptit. Kiitos teille blogisiskot, antaisin Liebsterit teille molemmille jollen olisi sitä teiltä saanut!


Tätä tunnustusta on tarkoitus jakaa edelleen viidelle lempiblogille joiden lukijamäärä ei ole vielä suuren suuri (alle 200 rekisteröitynyttä lukijaa).
Kaikki te jotka löydytte blogini oikeasta reunasta ansaitsette tämän tunnustuksen ja suuri osa teistä onkin jo Liebsterin saanut. Nostan tähän nyt kolme kivaa blogia, juu huijaan vähän enkä laitakaan viittä, mut haittaakse?

Punavuori Gourmet - täältä olen saanut hyvien ruokajuttujen lisäksi vinkkejä kotistadini kahvila- ja ravintolatarjonnasta.

Hellan ja viinilasin välissä - tutustuin tähän blogiin aikoinaan vähän sekavissa fiiliksissä. Keksin nimittäin tulevalle omalle blogilleni aivan loistavan nimen ja kun varmuuden vuoksi googlettelin nimeä, tosin varmana siitä ettei kellään toisella ole voinut välähtää yhtä hyvää ideaa... ja niin löysin tieni tähän blogiin. No, en ole katkera enää, hieno blogin nimi ja loistavat ruokakirja- ja viinivinkit!

Jokihaka kokkaa - uusi tuttavuus josta löytyy herkullisia ruokaohjeita ja aivan valtavan hienoja kuvia!

Käykää tutustumassa ja ihastumassa!

14 kommenttia:

  1. Hienoja blogeja sinunkin listallasi. Minä olen etsinyt täydellistä mandoliinia, mutta olen löytänyt vain kauhean kolhoja, jotka ovat ihan turhan isoja meidän keittiöön ja vievät liikaa tilaa ottaen huomioon aika satunnaisen käyttötarkoituksen. Mistä löysit omasi, tuo näyttää nimittäin juuri sellaiselta, jota olen etsinyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaan ongelmaan törmäilin mandoliinia etsiessä kuin sinäkin. Joko ne oli liian isoja tai sitten köppäsiä muovisia joissa ei ole terän säätömahdollisuutta, ja se paksuuden säätö on mielestäni melko olennaista tässä kapistuksessa.
      Omani ostin helmikuussa Stockan kantiksesta. Se on Röslen ja hinta oli aika suolainen, n. 50 e alen kanssa, ellei muisti nyt ihan petä, sinne päin kuitenkin. Mutta juuri sellainen jonka halusin. Tarpeeksi littana että mahtuu laatikkoon ja terää saa hyvin säädettyä eri paksuuksiin. Mukana tuli myös sormisuoja.

      Poista
  2. Mandoliini on ihan ehdoton vempain keittössä minunkin mielestäni. Minulla on muovinen mandoliini, mutta siinä saa paksuuden säädettyä ja toimii ihan ok. Kokkipuodista ostettu ja made in japan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitten perun sanani ainakin osittain. Mä kävin Chez Mariuksessa ja siellä myytiin sellaista muovista joka teki vain yhden paksuista liuskaa. Mutta kyllä ne japanialaiset osaa!

      Poista
  3. Minulla onkin juuri sopivasti vielä Kokkipuodin lahjakortti, sinne siis. Sieltäkin itse bongasin sellaisen rohjakkeen, mutta nyt tiedän, mitä kysyä.

    VastaaPoista
  4. Onpa ihanan näköisiä omppulastuja, tuoksun voi haistaa melkein tänne asti.
    Minäkin olen tuota Röslen mandoliinia kuolannut, mutta en ole vielä tullut hankkineeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulu tuli kotiin näitä paistellessa :)

      Poista
  5. Ihanat omppusipsit,ja tuoksu takuulla ollut mahtava noita tehdessä.Olen tehnyt vähän samanlaisia,mutta kuivurilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli sellainen käsitys ensin, että nämä onnistuisi vain kuivurilla, jota en omista. Mutta ajaahan se uuni saman asian loppupeleissä. Hyvä niin koska nyt on hirmu hinku kokeilla mitkä kaikki taipuu sipseiksi.

      Poista
  6. Ihania sipsejä! Mulla on uuden mandoliinin osto edessä kun edellinen oli huono muovirimpula ja hajos alta aikayksikön. Tokyokanista ajattelin hakea, sieltä oon moneen työkeittiöönkin ostanut, hinta-laatukohde kohdallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kun muistutit Tokyokanin olemassa olosta! En ole muutamaan vuoteen siellä käynytkään ja muistelen että siellä olisi paljon kaikkea kivaa ja tarpeetonta ostettavaa!

      Poista
  7. Hellan ja viinilasin välistä kiitetään ja kumarretaan. Onneksi äly ja väläys ehti tulemaan ennen sinua :) mutta pitää sanoa, että hyvän nimen löysit blogillesi!

    VastaaPoista